10 manieren om een infographic in te zetten

Big data was een van de grootste trends van 2013, en de grootste vraag die daar omheen speelt is wat is de beste manier om het allemaal te interpreteren.

Of je nu voor een bedrijf probeert om de inkomsten en innovaties aan beleggers te communiceren, een ontwerper bent die op zoek is naar een baan en die een uniek CV nodig heeft of een grote organisatie die de problemen waarmee ze te maken hebben effectief moet communiceren. Het probleem blijft hetzelfde.

Hoe kun je de rijkdom aan informatie die je tot je beschikking hebt op een betoverende en informatieve manier effectief vereenvoudigen en presenteren?

Het antwoord is infographics.

Wat zijn infographics?

Infographics zijn grafische visuele representaties van data die als doel hebben om complexe informatie snel en duidelijk te presenteren. Infographics vereenvoudigen informatie op een visueel aantrekkelijke manier om een ​​groot publiek te entertainen en te informeren.

De beste infografische ontwerpers gebruiken basisprincipes van ontwerp om de aangeboden informatie te ondersteunen en om het gemakkelijker toegankelijk te maken voor een groter publiek.

Ongeacht het doel, omdat meer en meer inhoud elke dag door het internet wordt geschoten, infographics kunnen eenvoudig en snel een idee communiceren. Dit maakt het een groot voordeel voor elk merk, bedrijf, leraar, ontwerper of blogger.

Hier zijn tien verschillende manieren waarop infographics kunnen worden gebruikt.

Een recruitment tool

Infographics zijn al lang gebruikt door ontwerpers bij c.v.’s als een manier om hun carrières visueel te vereenvoudigen en specifieke vaardigheden te benadrukken door gebruik te maken van hun eigen ontwerpstijl.

Op een bepaald moment realiseerden recruiters dat ze infographics zouden kunnen gebruiken om hetzelfde te doen, maar dan omgekeerd. Zo konden ze bedrijven op een leuke manier presenteren aan potentiële werknemers.

Infographic werden ontworpen om te werven voor een projectmanagementpositie en een samenvatting van de vaardigheidsset van een ideale kandidaat, terwijl ook feiten over het bedrijf zelf effectief werden geommuniceerd.

De virale aard van het infografische medium zorgt er voor dat anderen ook linken naar jouw site en Google zal je website hoger indexeren door het algoritme van Page Rank. Dit verhoogt het belang dat zoekmachines op je site plaatsen.

Toon een expert inzicht in een onderwerp

Het onderzoek dat nodig is om een ​​infographic te creëren, laat je kennis zien en positioneert je als expert op je categorie of onderwerp.

Bij het maken van vergelijkingen helpen infographics om overeenkomsten en verschillen te organiseren door visueel parallellen te maken die de aangeboden informatie aanvullen.

Vergelijkingen maken kan moeilijk zijn om met woorden uit te drukken, soms leidt het meer tot verwarring dan tot onthulling bij je publiek.

Presentatie van onderzoeksgegevens

Infographics zijn zeer nuttig voor het presenteren van resultaten die zijn verzameld uit onderzoeksgegevens. Statistieken en cijfers kunnen vaak je publiek overvallen en verliezen daardoor dus veel van hun betekenis.

Wanneer georganiseerd in een infographic wordt het veel makkelijker om snel betekenis te trekken uit gegevens.

Het is duidelijk dat het ontwerp zeer belangrijk is voor bedrijven en dat blauw de kleur is die het meest in verband staat met succes en vertrouwen. Als deze informatie in een spreadsheet is gepresenteerd, zouden ze waarschijnlijk veel minder effectief zijn en niet zo gemakkelijk begrepen kunnen worden, zeker niet op het eerste gezicht.

Een ingewikkeld concept vereenvoudigen

Het kerndoel van een infographic is het vereenvoudigen van een complex idee door middel van  grote educatieve hulpmiddelen. Dit kan goed werken, vooral wanneer je een overzicht van een onderwerp presenteert in plaats van een diepgaande analyse, een soort vogelvlucht.

Een onderwerp waarbij het bijzonder goed past is de Bitcoin. Een virtuele munt die eenvoudig te begrijpen is met een basisachtergrond kennis van de economie, maar nog steeds moeilijk te begrijpen is gezien zijn virtuele aard.

Motion graphics zijn vooral geschikt voor Bitcoin omdat het niet alleen constant verandert en fluktueert in waarde, maar ook omdat er zoveel verschillende ideeën, elementen en factoren zijn die in het concept gaan.

Hoewel een eenvoudige .jpg ontwerper Duncan Elms effectief communiceerde over zijn variabiliteit en beweging op een betoverende manier.

Uitleggen hoe iets werkt

Naast het vereenvoudigen van complexe ideeën worden infographics vaak gebruikt om de mechanica te onthullen achter hoe ingewikkelde objecten werken.

Gekwalificeerde ontwerpers kunnen infographics creëren die complexe producten zoals camera’s, iPhones en klokken uit elkaar trekken en hun kernfuncties grafisch uitleggen.

De eenvoud van de ontwerpen maakt het gemakkelijker om de functie van elk stuk te verklaren. In het onderstaande voorbeeld ging de ontwerper Jing Zhang zover dat er een element van fantasie voor elk product werd toegevoegd, waardoor de fantasie van de lezer werd gevoed, terwijl ze nauwkeurig onthullen hoe ze werken.

We leven in een tijd van “Big Data” .. wat betekent dat er meer gegevens zijn dan ooit tevoren. Het proberen om de bergen en oceanen van gegevens te doorgronden die nu deel uitmaken van onze kenniswereld door computers, mobiel en het web, is een dagelijkse uitdaging.

We proberen voortdurend informatie te verzamelen, samen te stellen en te corrigeren die op al onze devices langs komen. Verbruik van die gegevens is als het drinken aan een brandslang. Het stopt nooit en er zit geen enkele rem op.

Infographics zijn een mix van ontwerp, tekst en analyses die ideaal zijn voor een hoeveelheid van grote data.

Infographics zijn een visueel uitdagend communicatiemedium dat, wanneer je het goed uitvoert, kan communiceren met complexe data in een visueel formaat dat potentieel viraal kan gaan.

Ze nemen complexe gegevens en presenteren ze op een visuele manier. Infographics is een efficiënte manier om het beste van tekst, afbeeldingen en ontwerp te combineren om complexe gegevens te delen die een verhaal vertellen.

Wat voor onderzoeken zijn er over infographics

Recent onderzoek van Barbara M. Miller en Brooke Barnett ontdekte dit over “Infographics” En wat is nou precies een effectieve manier om ze in te zetten?

“Op zichzelf zijn tekst en afbeeldingen zowel nuttig als onvolmaakte communicatiemethoden. Schriftelijke taal maakt een bijna oneindig aantal woordcombinaties mogelijk die een diepgaand analyse van concepten toelaten, maar berust sterk op het vermogen van de lezer om die informatie te verwerken. Grafieken kunnen makkelijker zijn voor de lezer om te begrijpen, maar zijn minder effectief in de communicatie van abstracte en gecompliceerde concepten. … het combineren van tekst en grafieken stelt communicatoren in staat om gebruik te maken van de sterkten van elk medium en de zwakke punten van elk medium te verminderen. ”

Moet uw bedrijfstak gegevens op een effectieve manier presenteren om haar klanten en prospects te communiceren en te betrekken? Dan kan infographics deel uitmaken van het antwoord.

De groei van infographics

Ik heb de kracht van Infographics ongeveer 6 maanden geleden opgemerkt toen ik het in blogartikel opgenomen had en was verrast door het verkeersrespons.

Als ik nadere aandacht bestudeerde aan zijn populariteit, besloot ik Google Analytics ‘Insights for Search’ te gebruiken om de toename van de interesse in het zoekwoord ‘Infographics’ te bepalen, zoals weerspiegeld zijn in zoekvolumeverhogingen sinds 2004.

Infographics Search Growth op Google ontdekte ik dat sinds net voor het begin van 2010 tot begin 2012 de infografische zoekvolumes in ruim twee jaar met meer dan 800% zijn gestegen.

Mensen zijn zeer visueel en omdat 90% van de informatie die bij de hersenen komt, visueel is, moet u in die “optische zenuw” inprikken.

Viral Capabilties

Door de aantrekkelijkheid van infographics is de capaciteit om ze te delen op sociale netwerken en viraal gevonden worden veel hoger dan de gewone tekstinhoud.

Wereldwijde dekking

In een wereld waar online publicatie wereldwijd met een druk op de knop zichtbaar is, kunnen infographics wereldwijde dekking bieden die de lokale afdrukmedia nooit kunnen bieden.

Merkbewustzijn

Statistieken uit het sociale netwerk Digg onthullen dat sinds 2007 infographics op Digg zijn gestegen met 250x het zoekvolume. Dat is een trend die zeker de moeite waard is om mee te liften.

Waarom zou je infographics in jouw Content Marketing Strategy inzetten?

Er is één ding dat ik heb ontdekt tijdens het bloggen. Dat is dat mensen van feiten, cijfers en statistieken houden. Voeg wat aansprekende afbeeldingen toe en … “voila”, je hebt verslavende inhoud!

Gemakkelijk scannen en lezen

Het creëren van een infographic die is ingebed met uw logo en het merk dat wordt weergegeven is een krachtig middel om een ​​grotere “Brand awareness” te creëren.

Verhoogt je zoekverkeer

Een infographic die is gekoppeld en intrigerend is van aard zal het verkeer naar je website verhogen terwijl mensen je image delen en klikken.

Door dezelfde informatie te presenteren in een netjes georganiseerde infographic, worden vergelijkingen duidelijker. Vroeger dit jaar vergeleken een reeks infographics hoe de prijs van superhero’s is veranderd van het jaar dat ze tot 2013 werden gecreëerd. De infographics waren effectief omdat ze gebruik maken van de veranderingen in het kostuum van elk superheld als een visueel beginpunt.

superhelden infographic in het echte new york

Dit soort weergaven scoren enorm goed tegenwoordig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solve : *
28 − 4 =